Curs de creació i escriptura dramàtica – 1 / 2022-2023 / Escola de Literatura de Terrassa

 

El teatro es poesía que sale del libro para hacerse humana.
Federico García Lorca

La dramatúrgia és l’art d’escriure peces per a la representació teatral. Essent el Teatre una disciplina de comunicació multi-vehicular per la seva pròpia naturalesa, la creació del text dramàtic ha de concebre’s seguint aquesta mateixa filosofia i atorgant a la paraula escrita una condició plural d’engranatge que existeix enmig d’un conjunt d’eines diverses per a la realització de l’obra desitjada. La dramatúrgia és la tècnica del present, de la versemblança, de la coherència poètica i de l’elegància a l’hora d’emmirallar la societat que representa. És la veu de l’autor però també la dels caràcters ficticis, és la metàfora ancorada en les experiències vivencials que compartim i que estableixen la connexió emocional entre el personatges i el públic. És la condensació de l’absolut universal en les misèries de la nostra quotidianitat.

 

1r nivell

  • Instructor: Marcel Clement
  • Tipus de curs: presencial
  • Dates: 30 setembre 2022 – 31 març 2023
  • Horari: Divendres, de 17:00 a 19:00h (48 hores en 24 sessions)

Preu: 740€ (20% descompte per a les persones associades a Amics de les Arts i Joventuts Musicals). Es pot pagar en dos terminis.

En aquest curs, l’alumne descobreix la dramatúrgia com a vehicle narratiu amb les seves particularitats i comença a separar-lo de les narratives més predominants com la novel·la o el cine. A través d’exercicis pràctics, anirà afinant la seva veu dramatúrgica, explorant la poètica i estil que li són propis i que caracteritzaran la seva veu teatral.

Punts del temari:
– La llengua parlada: diferències entre narrativa i teatre.
– La veu del personatge: Trobar el to i la versemblança en l’expressió escrita.
– Escriptura quintaessencial: La reducció a l’essència de la necessitat textual.

– El teatre i els seus vehicles: Els diferents canals semiòtics dins la representació escènica.
– La destrucció aristotèlica: La renúncia a la trama, als personatges i a l’estructura d’unitat aristotèlica de temps, espai i acció.
– Actuant els textos: Introducció a la interpretació teatral i a la direcció escènica per entendre el mitjà natural de divulgació del text dramàtic.
– Noves tendències i post-dramatisme: Anàlisi i experimentació amb les noves formes de dramatúrgia.
– Trobant la pròpia veu: Recerca mitjançant els exemples bibliogràfics i l’experimentació del propi gust i estil, desembocant en la comprensió de la identitat dramatúrgica de l’autor.
L’alumne, al final del primer nivell, crearà una peça curta de micro-teatre (15 minuts).

BIBLIOGRAFIA GENERAL RECOMANADA

Antígona, Sòfocles
Macbeth, William Shakespeare
Casa de nines, Henrik Ibsen
Qui a casa torna, Harold Pinter
Ansia, Sarah Kane


 

Us podeu matricular
o trucant al 937 859 231 o presencialment a la secretaria
d’Amics de les Arts i Joventuts Musicals
(de dilluns a divendres, de les 17:00 a les 20:00h
Carrer de Sant Pere, 46, 1r pis).

 

Podeu sol·licitar més informació sobre els cursos escrivint a:

 

Marcel Clement neix a Andorra la Vella. Obté la titulació en solfeig i harmonia al conservatori d’Andorra. Inicia la seva formació com a músic primer amb el clarinet, però finalment es decantà pel piano. La seva carrera com a cantant comença de molt jove amb el Cor Nacional d’Andorra fent gires nacionals i internacionals. És Llicenciat per l’Escola Memory de Teatre Musical l’any 2004 i tres anys més tard pel Col·legi del Teatre de Barcelona. Ha fet cursos d’especialització en Shakespeare i Txèkhov amb Ferran Audí i Raimon Molins. És professor d’interpretació i de cant tant per a nens com per a joves i adults en diferents escoles de Barcelona com Eòlia o l’escola Memory.

Ha treballat amb directors com Joan Font (Comediants), Joan Lluís Bozzo (Dagoll Dagom), Carles Porta o Joaquim Oristrell. Destaquen en la seva carrera professional papers principals a El somni d’una nit d’estiu, 1714: crònica d’un setge o en rol secundari a Scaramouche de Dagoll Dagom.

També ha col·laborat com a adjunt a la direcció amb Pere Arquillué en l’obra Audiència i vernissatge, estrenada en el Festival Grec. Ha treballat també com a regidor a l’espectacle Carmen la Cubana produït al Teatre Delamar d’Amsterdam i a La plaça del diamant, dirigida per Paco Mir. Es llicencia, l’any 2020, en Direcció i Dramatúrgia a ESAD. A més, ha realitzat cursos de dramatúrgia a la sala Beckett. És, també, guanyador, durant dos anys consecutius, de la beca SGAE d’estudis de direcció i dramatúrgia.

Obres estrenades
Compta ja amb dues dramatúrgies estrenades i una tercera programada a la Sala Atrium.
2020 – Jo sóc la Fúria, al Teatre Eòlia
2017 – Només 3 dies: el musical, al Versus teatre, amb direcció de Victòria Boixadera

Experiència docent
Professor d’escriptura a l’Escola de Literatura de Terrassa
Professor d’interpretació a l’aula de teatre de la UB
Professor d’interpretació per a joves al planter d’Eòlia

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Etiquetes: , ,
Arxiu
Subscriviu-vos al bloc

Introduïu el vostre correu electrònic per subscriure-vos a aquest bloc i rebre notificacions d'entrades noves per correu electrònic.

Activitats
  • Sense activitats
AEC v1.0.4
Etiquetes